onsdag 17 juni 2009

Hon ska minsann alltid vara värst ;)


Pratade med Sara idag och berättade att jag minsann hade varit till affären och köpt färskpotatis för endast 5 öre/kg. Självklart var jag hur nöjd som helst för att det var så billigt Nu brukar man ju kunna köpa för 1 kr/ kg till midsommar men det här med 5 öre kändes himla bra.

I ungefär 2 sekunder.

-Här får man 3 kg färskpotatis om man handlar för 100 kr.

*suck*

Varför får jag aldrig vara värst?

Nu pratade vi inte bara om potatisar idag men det var liksom det som etsade sig fast ;)

Gustav sover och jag har suttit och gjort lite sånghäften till midsommar. Jag hittade en sida med färdiga sånghäften som man kan ladda ner gratis!


Det har jag gjort fast sen har jag blandat lite som jag vill ur deras färdiga häften, man skulle kunna säga att det är lite halvfabrikat mitt häfte ;)

Nu snart väntar en lunch med Ingela och Arvid.

Kram på er!

18 kommentarer:

malin sa...

Låter som att det ska bli lite större midsommarfest hos er?Kul!

Har föresten egen potatis färdig till midsommar i min bytta på altanen. ;)

Kram Ma

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Ha ha, ja det är surt att betala mer än andra för potatis *fniss* Men för att du skall känna dig nöjd så betalade jag 1,90 på Konsum pr kg i helgen i Strömstad!! Dyra guld kulor det ;D

Så mysigt att planlägga för midsommar! Här firas det den 23 med bål vid sjön men låååångt ifrån som man firar i Sverige :( Kommer sakna i år......

Skickar över miljoner kramar & hoppas du får en fin onsdag

CharmKatti sa...

Halvfabrikat är bra. Snabbt och enkelt ska det vara. Säger jag numera när jag lagt ifrån mig mitt mellannamn - supermamma...
Ska ni ha stor fest?

Hem och Lycka sa...

Hihi, fast då måste hon ju punga ut med en 100-lapp för att få sina potäter :-D Tycker du gjorde en bättre affär jag ;-)

kram Mia

Hemmalycka sa...

Ha ha ja så där är dte men en del kompisar men 5 öre var ju inte farligt pris.
Hoppas ni får en toppendag.
Jag utser din header till den sommrigaste, blir alltid lika glad när jag ser den.
Kram Åsa

Bernike sa...

Tycker nog att du vann pris-poatatis-kampen mot Sara. Som sagt var hon ju "tvungen" att handla för 100:- oxå.
Jag FICK 2 KILO GRATIS på ica som stamkund. Det måste väl vara bäst hittills förutom tjejen som gör egen då såklart. ;)

Ha en trevlig midsommarhelg och hoppa ni kommer ha bättre väder än oss. Här lovas det bara bus. :(
Har köpt ett STORT tält. :)

plingan sa...

Hoppas ni får en mysig midsommar med DYR-potatisen ;)
Kramar

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Hon måste ju betala hundra kr för sina potatisar. Så hennes kg pris är egentligen 33 kr kg för potatisen.

För hundra kr så hade du fått 2 ton potatis, för ditt pris.. Så du gjorde definitivt en bättre affär..

Ha en trevlig midsommar.

Kram Mia

Frida sa...

Hihi alltid finns det ngn som är väre oavsett vad det gäller.
Hoppas att du hade det mysig med din vän idag.
Puss & Kram<3

Frida sa...

TACK så mycket<3

Såg att jag länkat dig fel, mne nu har jag ordnat det.
Pussar & Kramar<3

Jessica sa...

*skrattar*
Ja tänk att det alltid finns någon eller ngt som ska vara värre ;-))

Hoppas att allt är bra med dig och TACK TACK för alla dina fina kommentarer hos mig, de värmer massor!!

Stor kram!
//Jessica

Villa Carl Larsson sa...

Haha vad roligt.. ja så kan det gå. Att man aldrig får vara värst nä. Hmm... :) Gott det är med färskpotatis. Det är verkligen gott till all mat på sommaren. Vi äter det till det mesta då. Det gäller att passa på.

Hoppas ni får en riktigt bra midsommarhelg.

Kramar från Josefin

Mamma-Mu sa...

Hahaaahhaa....
Måste ju bara ge mej in i "potatis-kampen"....

Var på Coop här i Östersund i dag å fick köpa en stor hink med färskpotatis för 10 kr!
Skulle lätt ha betalat 10 kr för bara hinken....
Å då ska tydligen Östersund ha "dyraste matkassen" i landet... *ler*

Trevlig kväll!

Kram Mimmi

segsliten sa...

Jippi, vilken charmig utmärkelse! Tack, vad du är gullig! Jag hann inte ta med mig den igår, men idag följer den med in till mig. Jag kan inte annat än att hålla med Charmkatti, din blogg är verkligen charmig!
Kram ♥♥♥ :)

Anonym sa...

Låter som om det ska vara "värsta" festen! Hi hi
Tur att potatisarna räcker i alla fall!
Önskar dig en toppen fin midsommar sen!
kram Anna

2BarnsMamman sa...

Jobbigt med såna människor ;)

Hoppas det lugnat ner sig lite hos er nu och att ni får en jätteskön midsommar! Kram

Anonym sa...

Hahhaaaa bättre lycka nästa gång:))
Kram Glad midsommar på er !
Jenny

Anonym sa...

Hej! Vilken bra sida du hittat för sånghäften till midsommarbordet, www.sanghafte.se De har ju jättefina häften. Snacka om att vinna priskampen. Det var ju helt gratis!
Trevlig midsommar!